Uitslag competitie 2019-2020

31 maart 2020

Vanuit de Nevobo is meer duidelijkheid gekomen wat betreft de uitslagen van het huidige competitiejaar en de gevolgen op Promotie/degradatie.

Op volleybal.nl of de volleybal-app is de eindstand zichtbaar.

Om de competitiestanden op te maken, wordt de volgende methodiek gehanteerd:
1. Aantal punten / aantal gespeelde wedstrijden = wedstrijdquotiënt. Dit bepaalt de eindstand.

2. Bij gelijke stand, na stap 1 (conform het huidige reglement): setquotiënt = (aantal sets voor / aantal sets tegen) / Aantal gespeelde wedstrijden

3. Bij gelijke stand, na stap 1 en stap 2 (conform het huidige reglement): puntenquotiënt = (aantal punten voor in alle wedstrijden / aantal punten tegen in alle wedstrijden) / aantal gespeelde wedstrijden

Het team met het hoogste wedstrijdquotiënt eindigt bovenaan.

De nummer 1 wordt niet benoemd tot kampioen. De eindstanden worden alleen gebruikt om te bepalen welk team promoveert of degradeert.

Voor alle halfjaar-competities die in het voorjaar werden gespeeld, wordt er geen stand bepaald. De seniorenteams worden in het volgende seizoen in dezelfde competitie ingedeeld, als waarin ze in de 2e helft zijn uitgekomen.

Door deze berekening promoveert Dames 1 naar de Eerste klasse. Zij worden officieel geen kampioen, maar voor ons zijn ze dat wel! Op 1 setpunt van Forza Schouwen-Duiveland mogen zij door.

Jeugd C1, Meiden A1 en Here 1 handhaven de klasse waar ze zijn ingedeeld.